تبلیغات در زمان کرونا نقد و بررسی و بهترین روش ها در سال99
تبلیغات در زمان کرونا آیا فکر کرده اید چگونه به کسب و کار خود رونق بدهید؟ در این روز های پایانی سال 98، با توجه به شیوع ویروس کرونا یا همان covid 19 وشیوع سریع آن اکثر مردم تصمیم گرفته اند که درخانه هاشان بمانند و یا به عبارتی خود را قرنطینه کنند. در پی این شرایط حتی بیشتر شرکت ها و ادارات تعطیل شدند یا ساعات کاری آن ها کاهش یافت و در نتیجه به اکثرکسب و کار ها لطمه جدی وارد شد. البته برخی مشاغل هم در این شرایط به کمک روش های بازاریابی و تبلیغات درست و انتخاب راه حل درست، از افت فروش و لطمه به کسب کار خود، جلوگیری کرده اند.در این مقاله می خواهیم راه حلی برای تبلیغات در زمان کرونا به شما ارائه کنیم پس این فرصت را از دست ندهید و تا اخر مقاله با ما همراه باشید.
تبلیغات در زمان کرونا یعنی چی!
در زبان فارسی، تبلیغات به این معنی است که خبر یا پیام مهمی را به مردم و مخاطبین خود اطلاع رسانی کنید. این اطلاع رسانی می تواند از طریق رسانه های مختلفی مثل رادیو، تلویزیون، پیامک، اپلیکیشن ها و فضاهای مجازی انجام شود. البته تبلیغات باید به گونه ای انجام شود که موثر باشد، یعنی به گونه ای روی مخاطب اثر بگذارد که اون در جهت پیشرفت شما گام بردارد مثلا از شما خرید کند و یا شما را به دوستان و اشنایانش معرفی نماید. به نظر شما بهترین روش تبلیغات در زمان کرونا چیست؟ با ما همراه باشید.
کارکردهای تبلیغات
حال که با مفهوم حدودی تبلیغات اشنا شده اید، حتما برای شما سوال پیش آمده است که چرا باید تبلیغ کنیم و کار کرد های تبلیغات چیست؟
- تبلیغات محصول شما را به مردم معرفی می کند.
- تبلیغات به مردم می آموزد که چطور از یک محصول به طور درست استفاده کنند و اگر یک محصول به عنوان یک تکنولوژی نوظهور ابشد، چطور با آن کار کنند و از ان ها استفاده کنند.
- می توانید به مشتریان خود در باره محصول جدید که تولید کرده اید اطلاع رسانی کنید.
- تبلیغات ها می توانند روی دیدگاه مشتریان شما نسبت به یک محصول تاثیر بگذارند، به عنوان مثال اگر برای تبلیغات خمیر دندان یک سلبریتی خمیر دندان را تبلیغ کند مشتریان حس بهتری برای استفاده از آن محصول خواهد داشت.
- وقتی تبلیغات در حوزه زیاد باشد، قاعدتا تقاصا برای خرید آن محصول بالا می رود و این موضوع باعث افزایش رونق کسب و کار خواهد شد. برای مثال وقتی یک تبلیغات با این مضمون ببنید که روغن ارگان برای موهای شما مفید است، قطعا به دنبال روغن آرگان خواهید رفت و این باعث افزایش تقاضا برای روغن آرگان خواهد شد از طرفی عده ای به تولید روغن آرگان می پردازند و بدین ترتیب کسب و کار رونق پیدا می کند.
- تبلیغات باعث می شود که رقبا باهم رقابت بهتری داشته باشند و همواره تلاش کنند که محصولی با کیفیت بیشتر و بهتر همرا با قیمتی مناسب تر و بهتر به مشتریان خود ارائه کنند.
- تبلیغات علاوه بر افزایش فروش می تواند باعث اموزش، فرهنگ سازی، توسعه و شکوفایی شود.
- تبلیغات و رقابت سالم بین رقبا باعث می شود که تولید کننده ها و مهندسین صنایع و سایر افرادی که در این حوزه مشغول به کارند، مدام به فکر خلاقیت و نو آوری بیشتری باشند تا بتوانند محصولی بهتر به مخاطبین خود عرضه کنند.
- تبلیغات و اطلاع رسانی به مخاطبین باعث میشود تا مردم آزادی انتخاب بیشتری داشته باشند.
- وقتی شما محصولاتتان را برای مشتریانتان تبلیغ می کنید، باعث محبوبیت محصولات شما در بین آن ها می شود.
- تبلیغات در باره یک محصول باعث می شود که مخاطبین را برای پاسخ یا واکنش به استفاده از یک محصول تحریک کنید.
- از دیگر کارکردهای تبلیغات میتوان به این مورد اشاره کرد که شما در تبلیغات می توانید تفاوت کالای خودتان را با محصولات مشابه و رقیب برجسته کنید و مشتری را قانع کنید که محصول شما بهتر است.
- با تبلیغات می توانید مشتری را نسبت به استفاده از یک کالا ووفادار کنید و یا آن ها را به انجام یک رفتار مشخص دعوت کنید. مثلا می توانید با تبلیغات به آن ها القا کنید که باید یک دوره 3 ماهه از شامپو شما استفاده کنند و 3 بسته از شامپو شما را خریداری کنند یا آن ها را متقاعد کنید که باید شامپو الف را با صابون ب و حوله جیم استفده کنند تا دیگر موهایشان موخوره نگیرد.
- یکی دیگر از کارکرد های تبلیغاتی جلب حمایت افکار عمومی و سا کسب آرای مردم هست که این موضوع در زمان انتخابات در سراسر دنیا به چشم می آید!
- ایجاد فضای رقابتی برای محصولات مشابه مختلف و یا افراد مختلف
- اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درست و اثر بخش به مخاطبین برای شناخت و انتخاب درست محصولات موجود دربازار یا کاندیدای محترم!
- اخرین کارکرد تبلیغات این است که با اطلاع رسانی کامل و جامع از اتلاف وقت برای انتخاب محصولات جلو گیری می کند و کمک می کند که بهترین موارد را انتخاب کنید.
آیا تبلیغات لازم است؟
اگر این سوال برای شما پیش آمده است حتما باید توضیحاتی را از بزرگان درباره اهمیت تبلیغات بخوانید:
ادگار والستون هاو میگوید:تجارت بدون تبلیغات مثل چشمک زدن در تاریکی است خودت میدانی چه کار می کنی اما او نمی بیند در نتیجه عکس العمل مناسبی ندارد. (اکرامی)
آیزنهاور رئیس جمهور سابق آمریکا (1955) اعلام کرد: بزرگترین جنگی که در پیش رو داریم جنگی است برای تسخیر اذهان انسانها این اهمیت امروز چنان افزایش یافته که کارزار یا نبرد تبلیغاتی را حیاتی کرده است (اکرامی، ۱۳۸۳ :5۹)
اهمیت تبلیغات در هر کشوری بستگی به سطح و میزان توسعه یافتگی و نگرش ملی نسبت به روشها و ابزارهای ترویج کالا یا خدمات دارد. مثال هزینه تبلیغات در کشور آمریکا در سال 2001 حدود 4۱۱ میلیارد دلار بوده است. (ولز و دیگران، ۱۳۸۳ :5۱)
تبلیغات در زمان کرونا، چه اهداف و روش هایی دارد؟
- تبلیغات در زمان کرونا تفاوتی با سایر تبلیغات ها ندارد و فقط ممکن است روش متفاوتی داشته باشد. اصولا تبلیغات با 3 هدف انجام می شود:
- اطلاع رسانی
- یادآوری
- ترغیب کردن
در ادامه بررسی می کنیم که برای هر کدام از این سه هدف چه روش هایی وجود دارد:
- مواردی که با هدف اطلاع رسانی انجام میشوند:
تبلیغات با هدف اطلاع رسانی | روش هایی برای این نوع تبلیغات |
مشتریان خود را در مورد وجود کالای جدیدتان با خبر کنید. | خدمات موجود خود را شرح دهید. |
کارایی کالا شما در چه مواردی است؟ | درباره کارایی کالای خود اطلاع رسانی کنید و اگر نظر منفی نسب به آن هست از بین ببرید. |
در مورد نحوه کار محصولاتتان توضیح بدهید. | یک تصویر ذهنی برای شرکت یا کالای خود ایجاد کنید. |
آگاه کردن مخاطب از سایر قیمت های موجود در بازار برای محصولات مشابه | اضطراب مشتری برای خرید محصول کم می شود و قانع می شود که محصولی با قیمت مناسب و مطابق عرف در سبد خرید اوست. |
یک مثال برای اطلاع رسانی نحوه کار محصولات و کالاهای شما را در ادامه با هم بررسی می کنیم.
اگر شما محصولی مانند یک ویلچر دارید و میخواهید نحوه کار با آن را توضیح دهید باید در تبلیغات تصویری این کار را انجام دهید و شخصی که از ویلچر استفاده می کند رفتاری از خود نشان دهد که به مخاطب القا کند که حس خوبی روی این ویلچر دارد!
یک مثال بارزتر، مثال مایع ظرفشویی است که بارها آن را در تلویزیون دیده ایم که با یکبار مایع کشیدن روی ظرف ظرف کثیف تمام کثیفی ها از آن پاک می شود در صورتی که اینگونه نیست اما این قسمت تبلیغ به مخاطب این را القا می کند که مایع دستشویی «*****» از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است.
- مواردی که با هدف قانع کردن یا ترغیب کردن مشتری انجام می شود:
تبلیغات با هدف قانع کردن یا ترغیب کردن مشتری | روش هایی برای این نوع تبلیغات |
-برتری ایجاد کردن برای کالا نسبت به سایر کالا ها -تشویق مصرف کننده برای استفاده و خرید محصولات با نام تجاری یا همان برند شما -تغییر ویژگی های ذهنی مشتری نسبت به کالا و کارایی آن | -مشتری را متقاعد کنید که همین الان محصولات شما را بخرند ( با تخفیف ها و ….) -مشتری را متقاعد کنید که حرف های شما را بپذیرد. |
به عنوان مثال برای مشتریانتان تخفیف برای خرید زود هنگام بگذارید با این کار آن ها را در جهت خرید محصولاتتان ترغیب کنید!
البته به یک مبحث توجه کنید، بی دلیل به روی محصولاتتان تخفیف نگذارید، تخفیف ها را همراه مناسبت یا برای افراد خاص یا قشر خاصی از جامعه بگذارید.
مثلا تخفیف ویژه نوروز، تخفیف ویژه یلدا، تخفیف ویژه دانشجویان، تخفیف ویژه معلمان و…..
تبلیغات با هدف یادآوری به مشتریان خود | روش هایی برای این نوع تبلیغات |
-این موضوع را مشتریان خود القا کنید که ممکن است در آینده ای نچندان دور به محصول شما احتیاج پیدا کنند. – محل فروش محصولاتتان(ادرس مغازه و…) را به مشتریان خود یادآوری کنید. | به خاطر سپردن کالا در طول فصول که از آن استفاده نمیکنند با تکرار نام کالا یا محصول به طور متناوب |
آیا تبلیغات در زمان کرونا کار مفیدی است؟
با توجه به این شرایطی که اکثر مردم در خانه هایشان مانده اند، فروش حضوری دیگر بازخوردی ندارد و باید فروش اینترنتی را جایگزین کنید تا بتوانید با اطلاع رسانی و فراهم کردن سرویس های خاص به مشتریان خود، خدمت رسانی را به بالا ترین سطح از کیفیت برسانید.
به عنوان مثال، اگر شما یک سوپرمارکت دارید، می توانید به مخاطبین خود اطلاع رسانی کنید که پیک رایگان برای آن ها فراهم کرده اید.
پس با توجه به شرایطی که فروش حضوری به پایین ترین حد خود رسیده است، می توانید با تبلیغات زیرکانه بد ترین شرایط را به بهترین شرایط برای کسب و کار خود تبدیل کنید.
چه تبلیغاتی در زمان ویروس کرونا موثر تر و بهتر است؟
برای اینکه بدانید که چه نوع تبلیغاتی در زمان کرونا موثر تر است، ابتدا باید انواع تبلیغات و کاربرد های آن ها بررسی کنیم.
انواع تبلیغات و کاربرد آن ها
تبلیغات از جنبه های مختلف به دسته های مختلف تقسیم می شود، در ادامه باهم بررسی می کنیم که کدام نوع تبلیغات، اثر گذاری بیشتری را روی مخاطبین شما دارد، آن هم در زمان بحران جدی کسب و کار!!
با ما همراه باشید
- تبلیغات تلویزیونی
همه با تبلیغات تلویزیونی آشنا هستید، تبلیغات تلویزیونی بخشی از برنامه های تلویزیونی است که در بین برنامه ها سریال ها و… پخش می شود. برای پخش تبلیغات در تلویزیون، سفارش دهنده باید هزینه تبلیغات را پرداخت کند و محتوای تبلیغ در مورد یک محصول و یا یک خدمت باشد تا مخاطبان با محصول ارتباط برقرار کنند و تبلیغات موثری صورت پذیرد.تبلیغات تلویزیونی، بخش اصلی در امد صدا و سیما است و هزینه ی بالایی دارد.
هزینه ی تبلیغات تلویزیونی به صورت ثانیه ای محاسبه می شود و از ثانیه 1 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان متفاوت است. البته این هزینه به مواردی همچون شبکه و زمان پخش تبلیغات بستگی دارد. تبلیغات در تلویزیون از محدودیت های خاصی بر خوردار است و باید در چارچوب قانون باشد.
اگر می خواهید یک تبلیغات اثر گذار و با بازدهی بالا برای تلویزیون طراحی کنید، باید به نکاتی همچون استاندارها و قوانین ساخت اگهی توجه نموده و در زمان مورد نظر و خوب آن را منتشر کنید. به عنوان مثال اگر مخاطب شما خانم های خانه دار هستند پس بهتر است صبح تبلیغات مورد نظر خود را پخش کنید.
مزیت تبلیغات در تلویزیون این است که مخاطبان زیادی دارد و از همه اقشار جامعه در ان حضور دارند. با توجه به این که تبلیغات باید به صورت قانونی باشد در نتیجه مردم به برخی از این تبلیغات بیشتر اعتماد می کنند!
اما تبلیغات تلویزیونی در عین حال گران است. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که در حین تماشای سریال مورد علاقه تان باشید و با شروع تبلیغات شبکه تلویزیون را عوض کنید!
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی
این نوع تبلیغات نیز طرفدار زیادی دارد. تبلیغات در برنامه هایی همچون اینستاگرام، تلگرام و… ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نامیده میشود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی از قانون خاصی برخوردار نیست و تا وقتی که شما جرمی مانند کلاه برداری و …. مرتکب نشوید، مورد پیگرد قانونی قرار نخواهید گرفت. پس در برخی جوانب می توانید آزادانه تر گام بردارید. تبلیغات تلگرامی، از تبلیغات اینستاگرامی، بازدهی کمتری خواهد داشت و نسبت به بازدهی کمتر، قیمت ارزانتری هم دارد!
اگر شما قصد دارید که تبلیغات اینستاگرامی انجام دهید باید سرمایه زیادی داشته باشید و در انتخاب پیج مورد نظر خیلی دقت کنید! اول مخاطبین خود را بشناسید و سپس با توجه به روحیات آن ها، پیج هایی که فکر می کنید مورد علاقه آن ها است را پیدا کنید و به آن ها برای تبلیغات مراجعه کنید. به عنوان مثال اگر شما فروشنده لوازم آرایشی هستید، حتما به پیج های لایف استایل مراجعه کنید. - تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی شامل پاپ آپ ها، بنر های تبلیغاتی در سایت های مختلف و …. می شود. تبلیغات اینترنتی در سایت های مختلف از قوانین خاصی برخوردار است ولی باز هم نسبت به صدا و سیما از محدودیت های کمتری برخوردار است اما سایت ها مخاطبین خاصی دارد و تعداد کسانی که در سایت ها هستند بسیار کمتر از کسانی است که در تلگرام یا اینستاگرام هستند.
هزینه تبلیغات در سایت ها نسبت به صدا و سیما کمتر است و با توجه به سایت ممکن است این هزینه از تلگرام یا اینستاگرام بیشتر یا کمتر باشد.
- تبلیغات مکتوب
تبلیغات چاپی یا تبلیغات مکتوب شمال کاتالوگ، پوستر، کارت ویزیت و…. می شود . یا به عبارتی تبلیغات کاغذی و چاپی!
این تبلیغات موثر هست ولی نه به اندازه ی سایر روش های تبلیغاتی، اما برای این که کالا یا آدرس مغازه خودتان را به مشتری یاد آوری کنید، بسیار مفید و خوب است!
به عبارتی با تبلیغات کاغذی خود را در ذهن مشتری جا می کنید! ولی به شرط اینکه مشتری تبلیغات شما را بخواند! با توجه به قیمت بالای کاغذ و هزینه های چاپ که هزینه پخش را هم به دنبال دارد، این تبلیغات روش به صرفه ای نیست! مگر کاتالوگ یا بروشور برای نحوه استفاده از یک وسیله خاص که شما تولید کننده آن یا فروشنده آن هستید. - تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی همانطور که از نامش پیداست به کمک پیامک و اپراتور های سیم کارت ها انجام می شود. این روش در کنار هزینه پایین، بازدهی بسیار زیادی دارد. چون اولا مخاطب عام تری دارد. یعنی اگر شما یک پنل پیامکی خوب با بانک اطلاعاتی بزرگ را انتخاب کنید مخاطبین شما، از اقشار مختلف جامعه هستند و تعداد زیاد تری را نسبت به تلگرام و … پوشش می دهد. در کنار این موضوع هزینه های کمی در پی دارد. همانطور که می دانید یکی از بهترین روش های تبلیغاتی، تبلیغات پیامکی موثر است و این روز ها کسب و کار های موفقی مانند اسنپ و دی جی کالا از تبلیغات پیامکی زیاد استفاده می کنند.
- تبلیغات چهره به چهره
تاثیر گذار ترین تبلیغات، تبلیغات چهره به چهره است. تبلیغات چهره به چهره به این معناست که مشتریان شما، شمارا به دوستان خود معرفی کنند. یعنی یک شخص از زبان دوستان و اشانایان مورد اعتماد خود، نام برند شما رابشنود در این صورت دیگر نیازی نیست که برای جذب آن ها سرمایه خرج کنید. آن ها خود به خود مشتری شما خواهند شد!
فرض کنید شما از یک فروشگاه عسل فروشی مقداری عسل خریده اید و از کیفیت آن هم بسیار راضی هستید، اگر دفعه بعد هم بخواهید عسل تهیه کنید از همان فروشگاه خرید می کنید و اگر دوتتان از شما بپرسد که عسل خوب از کجا می تواند تهیه کند، قطعا همان فروشگاه را به اون معرفی می کنید. چون دوست شما به شما اعتماد دارد، حتما به همان فروشگاه مراجعه می کند،
- تبلیغات رادیویی
همانطور که از نامش پیداست، تبلیغات رادیو، تبلیغات صوتی است که در رادیو پخش می شود. تیبلیغات رادیو در واقع منبع اصلی در آمد رادیو است هزینه تبلیغات رادیوو یه چند عامل بستگی دارد که یکی زا آن ها مدت زمان اگهی و دیگری زمان پخش آگهی است.از دیگر عواملی که در قیمت تبلیغات رادیویی تاثیر گذار است، میتوان به کانال رادیویی اشاره کرد که کدام کانال مد نظر شماست!
با اینکه تصور می کنید که رادیو دیگر طرفدار ندارد باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید. رادیو هنوز هم طرافداران خاص خود را دارد به عنوان مثال راننده ها کسانی هستند که بیشتر مخاطب رادیو هستند پس اگر یک محصول دارید که پرسونای آن راننده ها هستند، حتما رادیو را انتخاب کنید.
- تبلیغات به کمک هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی، شامل وسایلی است که ادرس تماس شما روی آن هک شده است در این صورت اگر مشتریان شما به خدمات شما احتیاج پیدا کنند، شماره تماس آن ها در دسترس شما خواهد بود. هدایای تبلیغاتی بین شما و مشتریانتان مانند یک سر نخ عمل می کنند و به آن ها حس خوبی میدهند. یکی از مهم ترین نکاتی است که باعث جلب توجه مشتری می شودو باعث می شود مشتری همیشه شما را به یاد داشته باشد و تصویر خوبی نسبت به شما و کسب و کار شما در ذهن او باقی خواهد ماند. هدایای تبلیغاتی گاهی میوانند همان اشانتون ها باشند;)
ملاک های انتخاب یک هدیه تبلیغاتی متفاوت است، اما از مهم ترین آن ها این است که هدیه های بی ارزش ندهید، درست است که از قدیم گفته اند«ندون اسب پیش کش رو نمی شمرن» ولی این که شما به مشتریان خود یک هدیه بی ارزش بدهید آن ها را ناراحت می کند و حس خوبی به آن ها دست نمی دهد در نتیجه بی تاثیر خواهد بود! پس هدیه که انتخاب می کنید خلاقانه باشد چون قطعا خلاقیت ها و چیزهای جدید برای افراد مختلف، جذابیت و تازگی داشته و اثر گذاری بیشتری خواهد داشت. تهیه هدایای تبلیغاتی و هدیه دادن به مشترین یکی از تاثر گذار ترین راه های جذب مشتری است و این کار نسبت به سایر روش ها ممکن است هزینه ی چندانی هم برای شما نداشته باشد!
- تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی جزو اولین و قدیمی ترین روش های تبلیغات است که حتی در روم باستان رایج داشته است. مثلا باستان شناسان در رم باستان کتیبه هایی پیدا کرده بودند که روی آن نوشته شده بود، «به سیسر رای دهید اون دوست مردم است.»
تبلیغات محیطی، به طور تخصصی به عناصر فیزیکی که قابلیت به نمایش گذاشتن در معرض دید عموم را دارند، گفته می شود. به عنوان مثال بدنه ی اتوبوس ها و فضای داخل مترو ها و اتوبوس ها، بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و حتی تابلو اعلانات جز تبلیغات محیطی به شمار می آیند.
از مزیت های تبلیغات محیطی میتوان به این موضوع اشاره کرد، چون تابلو های تبلیغاتی در معرض دید همگان هستند، چشم و ذهن ناخواسته به آن ها توجه می کنند و آن ها دیده می شوند و کمتر کسی است که به آن ها توجه نکند.
شرایط خاصی که باید در تبلیغات در هنگام ویروس کرونا به آن توجه کرد، چیست؟
دوره کرونا، تفاوت بزرگی با سایر دوره ها دارد به عنوان مثال، در دوران کرونا اکثر افراد قرنطینه هستند و کمتر به بیرون رفت و امد می کنند، بودجه شما برای تبلیغات محدود است و مردم، تمایل بیشتری برای خرید اینترنتی دارند. یکی از موارد دیگری که می تواند در این دوره برای کسب و کار های اینترنتی مزیت به حساب بیاید این است که خرید کردن در این دوران مثل یک تفریح به نظر می آید.
برای جمع بندی پایانی به این موضوع می پردازیم که بهترین نوع تبلیغات در دوران کرونا چیست؟
باهم به نقد و بررسی روش های معرفی شده در بالا می پردازیم و پس از بیان مزیت ها و معایب، بهترین روش را به همراه دلیل و مدرک به شما معرفی می کنیم.
- تبلیغات تلویزیونی
از مزیت های تبلیغات تلویزیونی می توان محتوای تصوبری اشاره کرد و اینکه مخاطبان زیادی دارد ولی باید هزینه ی زیاد آن را هم در نظر داشت. در زمان کرونا که همه کسب و کار ها کساد است، تبلیغات تلویزیونی گزینه مناسبی نیست!
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اچتماعی هم باز خورد خوبی دارد، اما با توجه به هزینه های زیادی که در بر دارد اکثر کسب و کار ها تبلیغ نکردن را ترجیح می دهند. یک تبلیغات 24 ساعته در اینستاگرام با بازدهی بالا حدودا 8 میلیون تومان هزینه دارد! این هزینه برای زمان کرونا اصلا هزینه خوبی نیست!
- تبلیغات در اینترنت
تبلیغات در سایت ها نیز مخاطبان خاصی را در بر دارد و یک جامعه کلی را شامل نمی شود ضمن اینکه تبلیغات در سایت ها هزینه های بالایی دارد.
تبلیغات در سایت ها فقط در حد یک بنر است و محتوای زیادی را نمی توان از طریق آن به مخاطبین منتقل کرد.
ضمنا تبلیغات در سایت ها زمانی اثر بخش است که شما یک وبسایت داشته باشید.
- تبلیغات مکتوب
تبلیغات مکتوب در زمان کرونا یک موضوع خنده دار به نظر می رسد چون مخاطبین شما از هر جسم خارجی که ضد عفونی نشده باشد فرار می کنند! ضمنا مخاطبان شما دیگر در خیابان ها، مغازه ها و معابر حضور ندارند پس نمی توانید تبلیغات خود را به دست آن ها برسانید!
تبلیغات پیامکی موثر ترین روش تبلیغ در زمان کرونا
تبلیغات پیامکی به کمک پنل پیامکی حرفه ای، از موثر ترین روش های تبلیغات در زمان کروناست! حتما می پرسید که به چه دلیل؟
- چون بانک اطلاعاتی کامل و جامعی دارد و در نتیجه شما می توانید به افراد بیشتر و جامعه هدف بزرگتری به طور مستقیم دسترسی داشته باشید.
- بانک اطلاعاتی طبقه بندی شده و دسته بندی شده در این پنل تبلیغاتی به شما کمک می کند که جامعه هدف مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای آن ها پیامک ارسال کنید. به عنوان مثال وکلا، مهندسان و…..
- امکان ارسال پیامک از طریق خطوط با سر شماره عادی، باعث می شود مخاطب شما به محصولات شما بیشتر اعتماد کنند و به نوعی تبلیغات چهره به چهره محسوب می شود!
- تاثیر تبلیغات پیامکی بر کسب و کار شما درست چند دقیقه بعد از ارسال انبوه پیامک با پنل تبلیغاتی حرفه ای کاملا مشهود است و بازدهی بالایی دارد!
- هزینه ارسال پیامک از سایر روش ها بسیار کمتر و به صرفه تر است.
- ارسال پیامک یکی از مطمئن ترین روش هایی است که می توانید مطمئن باشید که مخاطبان شما تبلیغات شما را دیده اند.
- اگر وبسایت داید می توانید مخاطبانتان را مستقیما به سایت خود هدایت کنید و ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید! چون مخاطبانتان به محض دریافت پیامک روی لینک کلیک کرده و وارد وبسایت شما می شوند.
چطور یک تبلیغات پیامکی موثر بنویسیم؟
- کوتاه بنویسید.
متن و محتوای پیامکی باید کوتاه باشد چون محتوای طولانی را مخاطب نمی خواند. پس از جملات کوتاه استفاده کنید.
- از ایموجی استفاده کنید.
از ایموجی ها استفاده کنید تا متن شما جذاب تر باشد . ایموجی به متن پیام تبلیغاتی شما زیبایی می بخشد و به تاثیر گذار بودن آن کمک می کند.
- از فضای خالی استفاده کنید
بین پاراگراف ها و جمله ها از فضای خالی کمک بگیرید تا پیام شما خوانا تر به نظر برسد. این فضای خالی ضمن خوانا تر کردن متن شما به شما کمک می کند که تبلیغات زیباتری را داشته باشید.
- جذاب بنویسید
جذاب بنویسید تا مخاطب وادار شود پیام شما را باز کند، 7 تا 8 کلمه اول برای مخاطب جذاب باشد، مخاطب تصمیم میگیرد که محتوای شمارا بخواند یا نخواند.
- تخفیف بگذارید
برای جذب مخاطبانتان تخفیف بگذارید البته همانطور که در بالا گفتیم تخفیف با مناسبت یا برای انسان های خاص!
مثلا تخفیف برای خانه دار ها ، برای اولین خرید، دانشجویان، دانش آموزان و….
تخفیف برای نوروز، برای یلدا و….
- محدودیت زمانی بگذارید
برای تخفیف های خود محدودیت زمانی بگذارید این طوری مخاطبان شما سعی می کنند هر چه زود تر از شما خرید کنند!
- برای پیام لحن مناسب داشته باشید
ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و بررسی کنید که از کدام قشر از جامعه هستند و طبق ان لحن مناسب خود را پیدا کرده و بنویسید!
- یادتان باشد مخاطبان نمی خوانند اسکن می کنند
پس استفاده از فضای خالی ، علامت هایی مثل : و، «» این ها به شما کمک میکند که متن جذاب تر و درست تری بنویسید.
- با پیامتان احساسات مخاطب را بر انگیزید
یادتان باشد، اگر میخواهید مخاطبان شما از شما خرید کنند، سعی کنید آن ها را احساساتی کنند چون قسمت تصمیم گیری مغز وابسته به احساسات است. یک جمله ی معروف هست که مطمئنم آن را شنیده اید، تصمیم ها بر اساس احساسات گرفته می شوند وشما با منطقات آن ها رو توجیه می کنید و گمان می کنید که منطقی تصمیم گرفته اید. پس با پیامتان احساسات مخاطب را هدف قرار دهید.
پس شما می توانید به کمک یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه و جذاب در دوره کرونا، با پنل تبلیغاتی حرفه ای برای کسب و کار خود معجزه بیافرینید.
همین الان در جهت رشد کسب و کار خود اقدام کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.